Före du ska resa
  • Min Resa
  • Vi ringer upp dig
    Namn Efternamn
    Telefon nummer
    E-mail
    Call Date
    När önskar ni bli uppringd?
    Send_Callback

Inför din resa 

 

VAL AV RESMÅL: Sol, strand, kultur, action, storstad eller något helt annat? Lägenhet, hotell, rundtur, kryssning eller golf? Det kan vara svårt att välja bland de många semesterresemålen som finns och alla de spännande aktiviteter därtill – speciellt om man är många som ska enas. Våra resesäljare har en god kunskap om hotellen, resmålen och de många aktiviteterna på plats.


BESTÄLLNING
: Hos Turkietresor kan du beställa resor i vår butik på Hyllie Allé 13 B, Malmö , via telefon, Internet och på e-mail.


GUIDESERVICE: I Turkiet har vi inga guider i Belek, Antalya, Kemer, Kusadasi, Bodrum, Marmaris och Cesme. Det går dock alltid att komma i kontakt med en guide per telefon. Våra skandinaviska guider i Alanya, Side, Chania och på Rhodos finns alltid tillgängliga per telefon. Telefonnumret finns på din biljett/resebevis, och vidarebefordras per e-post innan avresa. Var uppmärksam på att mellan 15 nov – 15 mars har vi begränsad guideservice.

 

Om du reser till någon av våra destinationer i Spanien är resan på egen hand!


PASS OCH VISUM: Danska och svenska medborgare behöver inte ha visum till Turkiet så länge resans längd inte överskrider 3 månader. Passet måste ha en giltighet på minst 150 dagar (fem månader) vid inresan i Turkiet. Det måste finnas lediga tomma sidor i passet vid inresa, annars kan du bli nekad inresa i landet. Utländska medborgare ska kontakta respektive ambassader för att få upplysningar om vilka krav som ställs på deras pass. Kom ihåg att du själv är ansvarig för, att dit pass är giltigt och i övrigt lever upp till gällande regler i det gällande landet. Blir du nekad inträde i landet på grund av ovanstående, kan Turkietresor inte ställas som ansvariga för eventuella omkostnader.


BAGAGE
: Vi har samlat alla informationer om bagageregler och annat som kan vara bra att veta om flygresan på ett ställe. Det hittar du här.


ORDERBEKRÄFTELSE:
 När din beställning är genomförd, kan du skriva ut din bekräftelse på www.turkietresor.se under fliken ”min resa”. Har du angivit din mailadress vid beställningen, kommer du automatiskt få en orderbekräftelse på din mail. Vi ber dig att genomgå bekräftelse på din beställning så fort du mottager orderbekräftelsen. Är namnen rätt stavade, stämmer din beställda inkvartering med det du önskade etc. Skulle det finnas några misstag av minsta lilla sak, ber vi dig kontakta oss med en gång. Uppmärksamma att orderbekräftelsen är en bekräftelse på din beställning, och att det är din skyldighet att kontrollera innehållet. Vid inbetalning av deposition/resans fulla belopp har du accepterat villkoren som står skrivna på din orderbekräftelse, katalog, gällande prislista, samt resevillkoren.

Kom ihåg att alla särskilda önskemål och avtal ska stå skrivet på resebeviset. Vi förbehåller oss rätten att vänta på hotell –eller resebekräftelse från destinationen. Din beställning kan ta upp till 1-3 dygn förrän den är bekräftad.


AVBESTÄLLNINGSSKYDD:
 Kan endast tecknas vid beställning – och kan inte tillföras senare ! Läs våra allmänna villkor ”Allmänna resevillkor för paketresa” där du ser villkor för avbeställningsförsäkringen.


RESEFÖRSÄKRING:
 De blå EU-försäkringskorten gäller inte för resor till Turkiet då de inte ingår i det avtalet! Det är därför viktigt att ha ett ordentligt försäkringsskydd. Kontrollera alltid vilken typ av försäkring du har och vilket reseskydd som ingår. Om du har en hemförsäkring bör du kontrollera om den inkluderar ett reseskydd utanför Norden. Vi samarbetar oftast med privata läkare/vårdinrättningar på resmålet. Du kan teckna reseförsäkring via ERV. Var uppmärksam på att Turkietresor inte tar något ansvar i försäkringsärenden, och kan inte vara någon avgörande länk mellan försäkringstagare och försäkringsbolag.


BILJETTER: När din resa är helt betald kan du skriva ut din biljett på www.turkietresor.se under "My Travel". Om du har angett din e-postadress vid bokningen skickas dina biljetter automatiskt till din e-post. Om du vill att biljetten ska skickas med posten kan detta göras mot en avgift på 50 SEK.  

Du hittar tidpunkt för hotellträff på framsidan av välkomstbrevet du får på bussen.   

På biljetten står det avgångstider – och ankomsttider i lokaltider, hotellreservation, transport mellan flygplats och hotell samt ev. förbokade aktiviteter. Du mottager ditt boardingkort och sittplatsnummer på avreseflygplatsen. Var extra uppmärksam på att avresetiderna på våra sena avgångar – byter datum vid midnatt. Om du är osäker på hur man räknar dagarna är du välkommen att kontakta våra resesäljare. Vi tar inget ansvar, ifall du kommer för sent till flygplatsen.


GRUPPRESOR: Vi har en specialavdelning för gruppresor och skickar gärna offerter på flygresor, hotellboende och speciella paket med aktiviteter eller konferenser. Var ute i god tid med beställningen – vi vill gärna ha plats till alla i gruppen! En gruppresa räknas som ”en” bokning. Betalning av deposition och restbelopp ska alltid vara samlat och har samma frister som en charterresa. Inbetald deposition kan inte överföras till charterresa eller till enskilda deltagare av annan eller samma resa.


KONFERENSER: Flera av våra hotell kan erbjuda konferenser, möten och anordna workshops. Kontakta vår gruppavdelning för rådgivning och skräddarsydda erbjudanden.


SISTAMINUTEN-RESOR
: I förbindelse vid bokning av sistaminuten-resor kan det förekomma vid beställningen att det angivna hotellet är fullt. Vi förbehåller oss då rätten att flytta våra gäster till ett annat hotell i samma kategori. Om du avstår från din rätt till ersättningsresa, har du rätt at få pengarna tillbaka.


OSPECIFICERAT: Ospecificerade resor är resor av lägsta möjliga standard och bör bara väljas, om du absolut inte ställer några krav till standarden, faciliteter eller område. Inkvarteringstyp samt område och stad ges vid ankomsten till destinationen — vi kan inte ge dig några närmare upplysningar vid beställningen, vi kan heller inte mottaga några önskemål gällande ospecificerade resor. Ospecificerade resor rekommenderas inte för barnfamiljer. Det förekommer att inkvarteringen sker på hotell, lägenheter eller i rum som inte är angivit i katalogen, det finns ingen garanti för privat badrum eller toalett. Sker inkvarteringen i delad lägenhet kan det inte garanteras att denna går att låsa. Måltider och städning ingår inte i priset på ospecificerade resor. Du kan inte förvänta dig någon guideservice på ospecificerade resor. Transfer ingår inte i priset men kan beställas mot ett tillägg. Reser du ensam betalar du extra för enkelrumstillägg, vilket garanterar att du har ett eget hotellrum eller rum i delad lägenhet.


ÖNSKEMÅL: Har du speciella önskemål i förbindelse med din resa: havsutsikt, bo lågt/högt, bo i huvudbyggnaden etc ber vi dig att skriva detta redan vid beställningen. Det ska understrykas att detta endast är en önskan, och inte kan garanteras eller uppfyllas, men vi skickar alltid dina önskemål till hotellet, flygbolaget etc. Rumsfördelningen sker på destinationen, och vi kan därför inte alltid vara behjälpliga med speciella önskemål tillgodoses.

Vi ber er att inte diskutera era önskemål med våra guider eller hotellpersonalen, eftersom de inte heller de har möjlighet att försäkra dina önskemål innan ankomst.

Observera att på vissa hotell är möjligt att betala en avgift för att säkra ett visst läge, till exempel rum med havsutsikt, liksom på de flesta av våra flyg är möjligt att boka en specifik sittplats mot en avgift. Kan uppfyllandet av dina önskemål garanteras när du betalar en tilläggsavgift för det du önskar, tar vi inte emot önskemål av dessa slag.