Efter resan

BAGAGE - SKADOR
Om ditt bagage skadats under flygresan ska detta anmälas direkt vid ankomst på flygplatsen. När skadan anmäls får man en PIR-rapport som är en förutsättning för att man ska kunna erhålla ersättning av flygbolag eller försäkringsbolag. En skriftlig reklamation gällande skadat bagage skall göras inom 7 dagar till flygbolaget. Flygbolagets ansvar för skadat bagage är begränsat.

Corendon Airlines:
Med reklamationen ska bifogas:
-PIR-rapporten
-Biljett
-Boardingkort
-Ifall väskan går att laga; faktura för detta
-Kvitto och inköpsår för väska. Om detta saknas skall väskan värderas av en väskhandlare som ger ett skriftligt kostnadsförslag på reparation eller ett intyg om att väskan inte går att reparera och en bedömning av väskans värde och ålder.
-Bagagekvitto/tagg för den skadade väskan (klisterlappen som fästs på väskan vid incheckning).
-Uppgift om bank, clearing- och kontonummer där man vill ha utbetalningen.
-Foto av det skadade bagaget

Viktigt! Alla dokument som skickas in ska vara originalhandlingar, men vi uppmanar våra kunder att behålla kopior på allt som skickas in:
Corendon Airlines
Customer care Department
Güzeloluk Mah. 1879. Sok. No. 148
07200 Antalya/Turkey
Mail: aytll@corendon-airlines.com  

FÖRSENAT/FÖRLORAT BAGAGE 
Om ditt bagage kommer på avvägar ska detta anmälas direkt på flygplatsen. Då upprättas en PIR-rapport som en bekräftelse på anmälan. En skriftlig reklamation på engelska ska sedan göras inom tre veckor (21 dagar) till flygbolaget. Flygbolagets ansvar för förlorat bagage är begränsat.

Corendon Airlines:
Med reklamationen ska bifogas:
-PIR-rapporten
-Biljetten och boardingkort
-Kvitto på bagagetag
-Uppgift om bank, clearing- och kontonummer var man vill ha utbetalningen
-Bokningsnummer
-Vid förlorat bagage som inte kommit tillrätta: kvittot på sådant som man önskar ersättning för 

Viktigt! Alla dokument ska vara originalhandlingar, men vi uppmanar våra kunder att behålla kopior på allt som skickas in:
Corendon Airlines
Customer care Department
Güzeloluk Mah. 1879. Sok. No. 148
07200 Antalya/Turkey
Mail: aytll@corendon-airlines.com  

KVARGLÖMT PÅ RESMÅLET: 
Vi kan tyvärr inte ansvara för kvarglömda effekter. Däremot kan vi försöka hjälpa dig att efterlysa föremålet, du finner instruktioner och formulär på vår hemsida. Hittar vi det som du söker så betalar du en administrativ avgift på 150 kronor samt fraktkostnad. Beroende på föremålets värde kan det även tillkomma tull och momsavgifter enligt lag. Vi kan tyvärr inte skicka hem mobiltelefoner eller föremål som innehåller litiumbatterier samt vissa elektroniska föremål pga gällande säkerhets-bestämmelser. Vi ansvarar inte för transporten, som sker med post, UPS eller liknande och inte heller eller det efterlysta föremålets skick. Kvarglömda effekter som inte har efterfrågats efter säsongens slut doneras till icke vinstdrivande välgörenhetsorganisation. Läs mer här.

KVARGLÖMT PÅ FLYGET/FLYGPLATSEN
För kvarglömt på flyg eller flygplats kontakta avdelningen ”Lost & Found” vid respektive ankomstflygplats:

Havaş Lost and Found Office-Antalya (Terminal 2)
Mån-fre 08:30 -18:00
Tel: +90 (242) 444 7 423 anknytning 4905
aytll@havas.net

Havaş Lost and Found Office-Bodrum/Milas
Mån-fre 08:30 -18:00
Tel:+90 252 523 00 40 eller +90 252 523 12 55.

REKLAMATION
Vi hoppas att du som gäst hos oss ska få en riktigt bra semesterupplevelse och veta att vi finns på plats för just dig. Om din semester av någon anledning inte har infriat dina förväntningar, och brister i din paketresa har uppstått så ber vi dig att snarast kontakta Turkietresors personal på resmålet för att få hjälp. Om du väntar med dina klagomål tills du kommer hem, har vi inte fått en chans att hjälpa dig och du förlorar också rätten till att få kompensation.
Om du har kontaktat personalen på plats och vi inte har lyckats att lösa problemet under din vistelse, vänligen kontakta kundservice via mail på: kundservice@turkietresor.se eller brevledes: Turkietresor Kundservice, Seglatsgatan 6, 120 62 Stockholm. Vi vill gärna att du skriver eller mailar oss din reklamation senast två månader efter hemkomst.